tisdag 2 oktober 2012

Oumbärliga små ting ...

Fotograferandet av hemmet i helgen - när jag fick upp ögonen för de små saker som jag tycker så mycket om. Saker som jag plötsligt ser med nya ögon.

Som den här dörrknoppen som jag köpte för många år sedan på en loppis i London.

Ovanför spisen saltet - såklart - även det ett loppisfynd på en tripp upp till Dalarna för många år sedan.
Pappas svarvade mässingsstakar.

Den lilla Tänkaren som jag köpte till Mats för längesedan som en påminnelse till honom om att stanna upp då och då
Och så älskade Julias underbara hjärtskål som hon snidat till i skolan och som alltid rymmer tomater.

 Upptäcker att väldigt många småsaker i vårt hem är tillverkade av människor vi känner. Gott att bli påmind om dem genom saker i vardagen.
Go'kväll till er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar