torsdag 11 oktober 2012

Negativt blir positivt ...


Jag har restless legs. Om jag inte får min medicin så kan jag inte sova.

Igår glömde jag köpa eftersom den tagit slut. Fick nästan panik! Men redan åtta på kvällen ställde jag in mig på en sömnlös natt.
Först satt jag och virkade på den nya köksmattan till halv två på natten. Gjorde ett insomningsförsök men det var lönlöst!

Eftersom jag länge haft en ide om att brodera hus på tavlor så tänkte jag att nu fanns tillfälle att skissa på några.
Tog fram papper och svart tusch och oj, vad det var skoj!  
 
När entreprenörsmannen vaknade tyckte han att bilden skulle kunna tryckas på brickor!
Jag har funderat i flera år på att göra brickor. Han hade läst igår om en firma på Öland som gör det! Äntligen blir det av.
 
Så som du sa Lena: Något negativt blev positivt!
Testat att färglägga lite också ... Kanske får det bli i svart/vitt...

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar