måndag 15 oktober 2012

Lugn skön dag ...

Helgen har varit lite stimmig så idag var det skönt att bara vara hemma - ensam.
Drog på mig regnstället och tog en promenad i spöregn med hunden - det var faktiskt härligt!
 
Sedan har jag suttit vid köksbordet och varvat min tid mellan ritandet och redigerandet av Mats föreläsning på datorn.

Helt tyst ibland och radions P1 på ibland.
De här två orkideerna har precis blommat över och jag ser att det är nya knoppar på gång redan! Sånt gör mig glad! Tre citroner betyder för övrigt att rikedom ska komma till oss enligt kinesisk symboltro. Det kanske hjälper - eller så är det så att jag redan är tillräckligt rik!
 
Spana in alla fina färgpennor (det blev även några nya supertunna tuschpennor) jag köpte i fredags - inspirerad att fortsätta teckna! 
 
Nu blir det broccolipaj med soltorkade tomater och fetaost - håll tummarna att det blir gott - idag är det á la Kajsa Varg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar