måndag 1 oktober 2012

Många tavlor ...

I helgen provade jag att fotografera i vårt hus.
Tånkte att jag skulle testa lite olika lägen på kameran. Det är verkligen inte lätt att ta bra bilder.
Så jag gick omkring och fotade lite småprylar hemma och det slog mig att de flesta saker är det fina minnen kring.
Vi brukar ibland prata om att minska på prylar och äga mindre.
Ju mer jag gick runt och fotade ju mer insåg jag att jag skulle ha svårt att skiljas från många saker.

Det slog mig också att vi inte har så mycket prydnadssaker för det blev mycket tavelbilder.

Byxelkroksväggen till exempel som påminner oss om alla underbara somrar på Öland. Alice på Kåres altan, Kåres fina teckning och hela stranden och hamnen på bild.

Byxelkroksväggen

Eller soffhörnan med alla ljusstakarna som är vårt substitut till brasa.
Med fina tavlor av Ingela, Marianne och Mona-Kajsa.
Lennarts svävande fågel, vårt bokomslag, Gunillas hjärta, pappas gamla bokstöd och massor av minnen. 
Soffhörnan

Fårtavlan jag fått av Julia och Mats och våra bröllopsbilder...
Ovanför brickbordet

Bessie samsas med stenhjärtan från Kroken och en underbar bild av Julia i träd.
Ovanför soffan

 ...och så Elsas nyproducerade bild från helgen som hänger i hallen!
Elsas tavla
 Min man och en vän till honom brukar skämta om att det inte finns många män som får bestämma hur hemmet ska se ut, att det inte finns många spår av mannen i huset.
Hos oss är det nog också så, men Mats tycker att det är ok eftersom han gillar hur det blir.

Imorgon kommer fler bilder men på lite prylar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar