fredag 4 januari 2013

Skapa fritt...


I våras fick jag för mig att jag skulle sticka mig en Pippi tröja. Jag hittade fint mönster och bestämde mig för att göra den längre - som en kortare stickad klänning. Visste inte riktigt vad jag gav mig in på. Ett tunt bommullsgarn och stickor nummer 3 !!!

Det tar eeeeevigheter att sticka bara en decimeter så jag tröttnade när första stycket nästan var klart och funderade på hur jag skulle göra, garnet var ju inte direkt billigt.


Jag blev också rätt trött på alla dessa pippitröjor som jag såg överallt hela sommaren och det gjorde ju inte att jag ville fortsätta.

Nu tog jag fram stickningen vid jul och tänkte att jag får börja sticka och se vad jag kommer på. Mönstret är ju supertråkigt. Då kom jag på att jag ska sticka framstycket och armarna efter egen fantasi men med "pippifärger" och armarna genast blev det mycket mer inspirerande ! Nu ska jag bara sticka klart bakstycket med de traditionella ränderna sedan släpper jag loss fantasin på framstycket och ärmarna!

Det var nog bra att låta arbetet ligga ett tag!

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar