torsdag 8 november 2012

Trasor blir till annat ...

Som jag tidigare berättat så håller vi på att skapa ett meditationsrum/qigongrum i friggeboden. Jag hittade för några veckor sedan ett vackert tyg som jag gjorde gardiner av till lilla fönstret och en lite större "tavla".
Förra veckan när jag var på min loppisrunda så hittade jag två tyger superbilligt som passar bra till det köpta för jag vill virka förvaringskärl till rummet.
Där kan vi dölj värmeljus, tändstickor och annat som vi inte vill se.
Båda tygerna var tvåsidiga - alltså vävt och inte tryckt mönster, vilket gör det vackrare när jag ska virka med det!
 Än så länge har det blivit två korgar - hoppas det räcker till fler så att jag kan ställa en i varje öppning i den nya hyllan som jag fyndat på det stora varuhuset. 
Det är inhängt en lykta men än är det lite kalt ... flera kommer...
Hoppas fynda en filt - eller så får jag sticka en!

Har du ett rum där du får vara ifred?

Jag blir superglad om du lämnar några tankar kring hur du ser på det här med att ha en vrå
där du kan vara ifred en stund då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar