torsdag 25 oktober 2012

Osvenskt?


Jag och Mats är i Stockholm.
Igår fick vi en heldag att bara strosa och mysa.
Promenerade i Gamla stan och hittade en liten oas under en kastanj!

Vi tog en fika på "Under kastanjen" tror jag att det heter.
Några ungdomar filmade utanför och det var så gott att studera derass entusiasm och kreativitet, men jag tyckte synd om dem för det var rätt kallt.
Härliga gränder - nästan som att vara i Paris. Solen gjorde sitt bästa för att värma oss!
På cafeet fanns roliga saker som de här med fina budskap i.
Vi besökte alla möjliga sp'ännande och speciella butiker. Pratade med damen i pappersaffären om ett projekt hon haft med en organisation och lärde oss en del om det.
Vi var i en antikaffär som specialicerat sig på handgjorda emaljskyltar och där förälskade jag mig i en lampa!

Vi avslutade dagen med att gå och se filmen En oväntad vänskap.
Det blev ett högst oväntat härligt filmäventyr!

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar