måndag 4 juni 2012

Knapp på knapp på knapp...

                          

Så här härliga blev blommorna som jag började virka och visade sist! Ska nog komplettera med några gula och gröna också. Ståltråden som sticker fram lite här och där är till för att sätta fast dem på cykeln. Cykeln är på verkstaden så det ska bli riktigt kul när den kommer hem, fin och hel!

Busenkelt att göra! Leta virkmönster på nätet - det finns massor. Leta knappar på loppis eller köp nya. Nya är dyrt men det kanske är bästa sättet att hitta härliga färger. Trä en ståltråd genom knappen som ska vara lite större än hålet i blomman, och sedan genom blomman. När du sen fäster den vid något så är det lätt att bara sno runt ståltråden!



Passade på att ta en stund för att leta fina knappkombinationer till ringar idag, när jag ändå var med näsan i knapphyllan! Nu ska jag "bara" fixa själva ringen.


Här är delar av mitt knapplager ... underbart att plocka ur ... en skatt!

... Å så passade jag på att göra några örhängen av några virkade blommor - med knapp i mitten - förstås!

Ha det fint!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar