söndag 5 februari 2012

En BLÅ dag...

Startar dagen med att tända massor av ljus! Sedan 45 minuter qigong! Det ger så mycket energi att jag fortsätter laga köttfärsbiffar till eftermiddagen! Det gäller ju att passa på så länge det varar! Solen kommer fram och strålar över all snö. Maken tar en promenad med hunden och det är så kallt att hon hoppar på tre ben, stackar´n. För bara ett par veckor sedan gick jag och längtade till våren och ville inte alls ha någon snö. Men nu när den är här är det ju helt underbart!

Det är facinerande hur man kan ändra sig!

Naturen ute fick mig att tänka på tavlan nedan som jag gjorde förra året. Den såldes - Saknar den!
Fånigt men så är det. Behöver nog skapa nya för att den ska blekna i mig.

Min tovade och broderade tavla Mellan himmel och hav (detalj)
     
   

Några av mina blågröna produkter i min bod i Byxelkrok ...
Önskar alla en klar, frisk energifull livsbejakande söndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar