måndag 13 februari 2012

Grön smoothie och Pippi...

Startar dagen med att göra några knappringar. Behöver vara uppe en stund innan jag äter. Fuskat med kosten ett par veckor nu så nu är det dags att byta ut måltiderna med lite gröna smoothies igen.
För dig som vill prova - blanda ingredienserna ovan i en mixer - klart att dricka!
Se alltid till att ha citron hemma, det fräschar till smaken i alla smoothisar tycker jag. Rekommendation - blanda inte för många ingredienser i smma smoothie och drick gärna en kopp varmt te efteråt - det ökar mättnadskänslan!
Något jag inte begriper är att alla smoothisar jag hittar på bilder är så gröna!? Mina blir alltid brungröna...men lika goda för det.

Efter en kall dryck kände jag att vi behövde något varmt för ögat.....
därför den oranga krysantemumen...
Har ägnat lite tid i helgen till att förbereda PIPPI POWER LÖRDAGEN om två veckor!
Blev intervjuad av en tidning angående den och fick frågan: Vem tycker du har mycket Pippi Power?
Svårt att svara på när tiden är knapp men nu har jag kommit på flera...synd att det är så svårt att komma på bara. Det beror ju också på vad man läger in  för betydelse i det...önskar att jag hade mer Pippi i mig i vissa situationer. Men Pippi är ju inte helt rumsren alltid! Om vi tar allt som är bra med Pippi och sorterar bort det som är mindre bra och ger alla de egenskaperna till människorna - undrar hur världen skulle se ut då?

Vem tycker du är en härlig Pippi?
Skriv gärna en kommentar om vem du skulle nominera till en människa med Pippi Power!
Önskar alla en Pippi Måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar