fredag 20 januari 2012

Dagen går så fort idag...

Phu! Då kan vi pusta ut ett år till - bilen gick igenom besiktningen! Alltid lika nervöst. Hjälpte min man Mats med lite texter till hans föreläsning i förmiddags - det gick inte så bra med krånglande datorer! Vips! ...så var klockan kvart över elva och jag skulle vara på lasarettet tio i tolv för att röntga min onda axel. Lika bra det, vi hade båda tappat sugen med det vi höll på med. Ett besök i stan gjorde susen för att orka ladda om...köpte gipsbindor på apoteket...skulle vilja experimentera med dem på ett skulpturalt vis...får se vad det blir. Köpte garn till en klänning jag länge velat sticka...hemligt än så länge =o)

Gjorde klar takkronan nedan - äntligen!
Nu är det dags att testa nå´t nytt ... Gör det du med - det är första steget mot att bli mer kreativ - att göra något du aldrig har gjort förut. Låt all familjemedlemmar byta plats vid matbordet ikväll, ta en annorlunda väg hem eller strunta i att sätta på tv:n och datorn ikväll! ...vad händer då?

Nu ska jag lyssna på Spanarna i P1 - det var ett tag sedan, efter det bär det av för att hämta vår varannanhelg-dotter Elsa!

Önskar er en mysig kreativ helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar